Ikarus 31
Gyártási év: 1960. Felújítva: 2013.
Egy rövid részlet az Ikarus 31-es típusról a Gördülő Legendák c. könyvből.
"Az Ikarus 31-es az Ikarus 30-astól csak kissé eltérő önhordó fenékvázzal, minimálisan, 8540 mm-re növelt teljes hosszal az Ikarus 30-assal megegyező futóművekkel és hajtáslánccal készült. Az autóbusz karosszériája szögletesebb lett, nőtt a hátsó ablakok mérete a homlokfalat pedig nagy, hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház tette markánssá.
Az utastér tetőablakait az alapkivitelben elhagyták, de vevői igényre beépítették. A hazai piacon csak az exportrendelésre készített és ki nem szállított autóbuszok közlekedtek tetőablakkal." ( Gerlei, Kukla, Lovász, Gördülő Legendák. )
Nos ez az Ikarus 31-es pont ezen járművek közül való.
Néhány felvétel a jármű felújításáról.
.jpg) |
| A homokfújás és az elrohadt elemek pótlása után. |
.jpg) |
| A bal első ajtóív újragyártott eleme. |
.jpg) |
| Az utastéri lépcső is újragyártásra került. |
.jpg) |
| Visszakerültek az eredeti ablakok. |
.jpg) |
| Az újralemezelt homlokfalra visszakerült a "hangsúlyos hűtőmaszk és a fényszóróház". |
.jpg) |
| Szórógittezés után. |
.jpg) |
| Az akkoriban még megszokott látványt nyújtó pótkerék a tartóval a hátsó homlokfalon. |
.jpg) |
| Dukkózás után már véglegesen visszakerültek a lámpatestek és a hűtőmaszk. |
.jpg) |
| Felújítás után, már a helyén a 85 lóerős 4 hengeres Csepel motor. |
.jpg) |
| Az eredetivel azonos ülések is a helyükre kerültek. |
.jpg) |
| "Műszerfal" részlet. |
.jpg) |
| KÉSZ! |
A busszal először a 2014-es tököli buszfesztiválon találkoztam.
.jpg) |
| OT-s "társai előtt. |
.jpg) |
| A hathengeres "kistesó" mellett. |
.jpg) |
| -"- |
.jpg) |
| "...hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház..." |
.jpg) |
| ~ |
.jpg) |
| ~ |
.jpg) |
| MÁVAUT |
.jpg) |
| Hát szó mi szó, érdekes megoldás. |
.jpg) |
| "fenekek" |
.jpg) |
| Típusok. |
.jpg) |
| Míves munka! |
Köszönjük!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése