2014. június 3., kedd

Ikarus 31 Székesfehérvár ex. GA-54-58


Ikarus 31
Gyártási év: 1960. Felújítva: 2013.

Egy rövid részlet az Ikarus 31-es típusról a Gördülő Legendák c. könyvből.
"Az Ikarus 31-es az Ikarus 30-astól csak kissé eltérő önhordó fenékvázzal, minimálisan, 8540 mm-re növelt teljes hosszal az Ikarus 30-assal megegyező futóművekkel és hajtáslánccal készült. Az autóbusz karosszériája szögletesebb lett, nőtt a hátsó ablakok mérete a homlokfalat pedig nagy, hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház tette markánssá.
Az utastér tetőablakait az alapkivitelben elhagyták, de vevői igényre beépítették. A hazai piacon csak az exportrendelésre készített és ki nem szállított autóbuszok közlekedtek tetőablakkal." ( Gerlei, Kukla, Lovász, Gördülő Legendák. )

Nos ez az Ikarus 31-es pont ezen járművek közül való.


Néhány felvétel a jármű felújításáról.

A homokfújás és az elrohadt elemek pótlása után.
A bal első ajtóív újragyártott eleme.
Az utastéri lépcső is újragyártásra került.
Visszakerültek az eredeti ablakok.
Az újralemezelt homlokfalra visszakerült a "hangsúlyos hűtőmaszk és a fényszóróház".
Szórógittezés után.
Az akkoriban még megszokott látványt nyújtó pótkerék a tartóval a hátsó homlokfalon. 
Dukkózás után már véglegesen visszakerültek a lámpatestek és a hűtőmaszk.
Felújítás után, már a helyén a 85 lóerős 4 hengeres Csepel motor.
Az eredetivel azonos ülések is a helyükre kerültek.
"Műszerfal" részlet.
KÉSZ!
A busszal először a 2014-es tököli buszfesztiválon találkoztam.

OT-s "társai előtt.
A hathengeres "kistesó" mellett.
-"-
"...hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház..."
~
~
MÁVAUT
Hát szó mi szó, érdekes megoldás.
"fenekek"
Típusok.
Míves munka!
Köszönjük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése